Frivillig i Langå Idrætsklub

Der er rigtig mange gode grunde til, at blive frivillig i vores lokale Idrætsklub. Som frivillig har du mulighed for, gennem fodboldens verden, at skabe oplevelser, fællesskab, glæde, sammenhold og motivation for de mange børn & unge, som du bliver ”frivillig” for.  Disse oplevelser er med til, at skabe gode og trygge rammer for vores børn & unge.

Du kan gøre en kæmpe forskel for andre, men det kan også gøre en kæmpe forskel for dig. Der er mange forskellige opgaver, du kan hjælpe med i klubben, så få timer om året er stadig en STOR hjælp til LIK.

Vil du være frivillig i Langå Idrætsklub?

Vi har en bestyrelse som bruger rigtig mange frivillige timer om året på, at give Langå de bedste muligheder for en fodboldklub til byens ungdom. Timerne bruges til at skabe de fysiske rammer, men også til nytænkning, økonomi, trænere, sponsorer, arrangementer, tilskud søgning osv. tager meget tid. Udover dette arbejde kommer alle arrangementerne, hvor der er brug for frivillige hænder. Hvis vi sammen kan skabe et frivilligt fællesskab, hvor hver enkelt bare vil hjælpe få timer om året, så er vi allerede nået rigtigt langt i, at gøre Langå Idrætsklub til en forening af frivillige, som nyder deres arbejde, og hvor vi alle gør det muligt for vores børn og unge, at have en forening at mødes i.

Så tag kontakt til den Frivillig Ansvarlige, vores Ungdomsformand på mail (Ungdomsformand@langaa-ik.dk), og fortæl hvilket arrangement du har lyst til, at være frivillig ved.

Frivillig ved arrangementer:

Klubben står som nævnt for flere arrangementer hele året rundt. Disse arrangementer har til formål, at skabe økonomi til dækning af vores udgifter, men selvfølgelig også for, at gøre det endnu sjovere at være spiller i vores klub. Arrangementerne kan være sommerfester, stævner, afslutninger og meget andet. Til disse arrangementer har vi brug for frivillige til, at hjælpe med f.eks. at serverer mad og drikkevarer, stille telte op/ned, oprydning, stå ved ”poster” og meget andet.

På Facebook kan du tilmelde dig gruppen ”Frivillig i LIK”, så vil du blive opdateret på arrangementer og har mulighed for, at tilmelde dig til hvad du synes kunne være sjovt at hjælpe med. Vores vision i ”Frivillig i LIK” er, at skabe et fælleskab hvor man mødes uanset alder, køn, højde og uddannelse til arrangementer året rundt. Det skal være sjovt, overskueligt og motiverende, at bidrage nogle timer om året til vores/jeres og deres børns lokal sport.

Frivillig på trænerteamet

Træner: Som træner skal du sørge for, at holdet synes det er sjovt at gå til fodbold. Det gør du gennem leg og læring. Du behøver ikke, at være tidligere professionel fodbold spiller(selvom det vil være fedt for klubbenJ), da du vil blive tilbudt kurser, som kan give ideer til træningen. Det vigtigste som træner er, at du har lysten og tålmodigheden til at arbejde med børnene.

Træner assistent: Som assistent hjælper du til ved træningen. Som regel er der mange børn/unge på holdet, og det kan være svært, at holde dem motiveret hvis de skal stå i kø og vente meget af tiden. Derfor er du trænerens højre hånd på banen, og vil som oftest tage hånd om en gruppe af gangen. Igen er det vigtigste, at du har lysten til at hjælpe.

Holdleder: Som holdleder sørger du for, at tilmelde dit hold til turneringer og stævner. Du kan også arrangere sociale arrangementer som fællesspisning, træningskampe med andre klubber og sociale arrangementer for forældrene. Du skal som udgangspunkt ikke træne Jeres hold, men kan hjælpe Jeres træner med, at holde styr på tropperne, så træneren kan fokuserer på at lære fra sig.

LIK håber, at du har lysten til at være en del af vores fællesskab og vi vil glæde os til at møde dig!

Frivillig Ansvarlig i LIK

Linda Mogensen