Udskriv vedtægterneVedtægter for Langå Idræts Klub
§ 1. Klubbens navn, hjemsted og spilledragt.
Klubbens navn er Langå Idræts Klub og er stiftet d. 19. februar 1924. Hjemsted Randers kommune.
Spilledragten er røde bluser og hvide benklæder.§ 2. Klubbens formål.
Ved idræts og andet kulturelt virke at fremme den enkeltes og fællesskabets sundhed og trivsel.
§ 3. Bestyrelsen.
Stk. 1
Bestyrelsen er ansvarlig for klubbens virksomhed og aktiviteter i henhold til denne vedtægt og til generalforsamlingens beslutninger, og varetager i øvrigt klubbens løbende forretninger.Stk. 2
Bestyrelsen kan bestå af 7 eller 9 medlemmer, der vælges for hhv. 1 og 2 år af gangen, således, at der afgår henholdsvis 3 og 4 hvis der er 7 medlemmer. 4 og 5 hvis der er 9 medlemmer, hvert år
Bestyrelsen konstituerer sig med formand, næstformand, kasserer og sekretær.Stk. 3
Bestyrelsen er beslutningsdygtig, når mindst halvdelen af medlemmerne er til stede.Stk. 4
Alle sager afgøres ved simpelt flertal, og i tilfælde af stemmelighed er formandens stemme afgørende.Stk. 5
Der føres forhandlings/beslutningsprotokol over bestyrelsens møder. Protokollen underskrives af de tilstedeværende medlemmer.Stk. 6
Formanden indkalder til bestyrelsesmøder og i øvrigt når mindst 2 bestyrelsesmedlemmer ønsker dette.Stk. 7
Udtræder 1 bestyrelsesmedlem permanent af bestyrelsen, før denne er på valg, indkaldes en suppleant, som derved overtager bestyrelsesmedlemmets valgperiode.§ 4. Medlemmer.
Stk.1
Som medlemmer optages børn og voksne, når de vedkender sig nærværende vedtægter.Stk. 2
Bestyrelsen kan udelukke et medlem, når den finder grund hertil og vedkommende medlem kan anke kendelsen på førstkommende generalforsamling.Stk. 3
Til æresmedlemmer kan af bestyrelsen udnævnes medlemmer, der gennem en lang årrække har gjort sig fortjent dertil. Disse er kontingent frie.§ 5. Udvalg/underafdelinger.
Oprettelse og nedlæggelse af udvalg/underafdelinger skal godkendes af bestyrelsen.
Alle bestyrelsesmedlemmer har ret til at overvære udvalgs/underafdelingsmøder, dog uden at have stemmeret, og inden møderne afholdes underrettes mindst et bestyrelsesmedlem om hvor og hvornår møderne afholdes.
Medlemmerne af de enkelte udvalg/underafdelinger skal godkendes af bestyrelsen.
Udvalgene/underafdelingerne er ansvarlige overfor bestyrelsen og i øvrigt på samme betingelser som nævnt i § 4 stk. 1.§ 6. Organisationer.
Klubben kan tilslutte sig de nødvendige organisationer, men skal godkendes af bestyrelsen.
§ 7. Generalforsamlingen.
Stk. 1
Klubbens øverste myndighed er generalforsamlingen.Stk. 2
Ordinær generalforsamling afholdes hvert år inden udgangen af februar måned.Stk. 3
Indkaldelse til generalforsamling skal ske med mindst 2 ugers varsel ved annoncering med angivelse af dagsorden.Stk. 4
Forslag der ønskes behandlet på generalforsamlingen skal skriftligt være formanden i hænde senest en uge førStk. 5
Mødets dagsorden skal omfatte:
1. Valg af dirigent.
2. Formandens beretning.
3. Udvalgs/afdelingsberetning.
4. Forelæggelse af revideret regnskab.
5. Indkomne forslag.
6. Valg af bestyrelsesmedlemmer, der vælges for 2 år.
Formand og kasserer må ikke afgå samtidig.
7. Valg af 2 suppleanter, der vælges for 1 år.
8. Valg af 2 revisorer, der vælges for 2 år.
9. Eventuelt.Stk.6
Ekstraordinær generalforsamling afholdes efter bestyrelsens beslutning, og i øvrigt hvis mindst 50 medlemmer fremsætter skriftlig begæring herom til formanden med angivelse af dagsorden.
Ekstraordinær generalforsamling skal afholdes senest 4 uger efter begæringen herom er modtaget og i øvrigt jf. § 7 stk. 3.Stk. 7
Afstemning sker ved almindelig håndsoprækning, dog skriftlig, såfremt et medlem forlanger det.Stk. 8
Alle medlemmer der fyldt 16 år, har stemmeret og er valgbare.
Valgbare er også personer, som har påtaget sig udvalgs/underafdelingsarbejde jf. § 5, og disse har også stemmeret.
Endvidere er støttemedlemmer og forældre til børn, som er medlemmer valgbare og har stemmeret.
Intet medlem, der er i restance, har tale og stemmeret.§ 8. Regnskab.
Kassereren fører foreningens regnskab og forelægger det på generalforsamlingen.
Regnskabsåret omfatter perioden 1. januar – 31. december.
Klubben hæfter kun for sine forpligtelser med den til enhver tid hørende formue. Der påhviler ikke klubbens medlemmer eller bestyrelsen nogen personlig hæftelse.§ 9. Revision.
Generalforsamlingen vælger 2 revisorer jf. § 7 stk. 5 punkt 8, og regnskabet afleveres af kassereren til revision senest 1 uge før generalforsamlingen.
Revisorerne skal aflevere regnskabet i revideret stand til kassereren senest 3 dage før generalforsamlingen.§ 10. Fuldmagtsforhold.
Klubben tegnes ved underskrift af 3 bestyrelsesmedlemmer efter vedtagelse på bestyrelsesmøde.
§ 11. Kontingent.
Stk. 1
Bestyrelsen fastsætter alle kontingenterne for klubben.Stk. 2
Et medlem må ikke stå i restance i mere end 1 måned, idet dette normalt vil resultere i udelukkelse fra deltagelse i alle aktiviteter i klubben.
Denne udelukkelse afgøres af bestyrelsen og kan ikke ankes jf. § 3 stk. 2.§ 12. Inhabilitet.
Intet medlem kan stemme i sager, der vedrører vedkommende selv.
§ 13. Vedtægtsændringer.
Forslag til ændringer i nærværende vedtægt kan kun vedtages på en generalforsamling, hvor mindst 2/3 af de fremmødte medlemmer stemmer for forslaget.
§ 14. Opløsning af klubben.
Stk. 1
Klubben kan opløses når 2/3 af medlemmerne i 2 på hinanden følgende generalforsamlinger stemmer herom. De 2 generalforsamlinger skal afholdes med mindst 4 ugers mellemrum og indenfor en periode på maksimalt 2 måneder.Stk. 2
Ved klubbens opløsning deponeres dens formue og ejendele m.v. hos Randers kommune.Stk. 3
Såfremt der i løbet af 5 år efter opløsningen oprettes en ny idrætsklub i Langå by, tilfalder formue og ejendele m.v. denne. I modsat fald tilfalder formuen og ejendele m.v. Randers kommune.Formand: Jan Mørup
Næstformand: Morten Laursen
Kasserer: Michael Langberg
Seniorformand: Kristian Olesen
Seniorhjælper: Kasper Jørgensen
Oldboysformand: Kristian Olesen
Ungdomsformand: Torben Pedersen
Ungdomshjælper:Flemming Lilleør
Sekretær/administrator: Jan Mørup